Malmö, Sverige 11.03.2019

ALLIANCE+ söker en händig och serviceinriktad fastighetsskötare till kund i centrala Malmö

ALLIANCE+ är en av de ledande leverantörerna av facility-lösningar i Skandinavien och vi finns på flera orter i Danmark, Norge och Sverige.  Vår koncernledning har sitt säte i Köpenhamn och vårt svenska huvudkontor är beläget i Solna. Vi har fler än 4 000 välutbildade och passionerade medarbetare som dagligen servar mer än 3 miljoner kvadratmeter och mer än 7 000 gäster i våra personalrestauranger.

 

Vårt syfte är att leverera “Facility-lösningar för och av människor som bryr sig”. Vi ingår i partnerskap med kunder som är måna om kvalitet och om att skapa bästa möjliga arbetsmiljö för sina medarbetare. Våra kunder omfattar alla branscher och här finns både några av de större företagen i Sverige såväl som mellanstora företag, hotell, detaljkedjor och offentlig sektor.

 

Besök gärna vår hemsida för mer information: www.allianceplus.se

 

ALLIANCE+ söker nu en händig och serviceinriktad fastighetsskötare till vår kund belägen centralt i Malmö. Den här tjänsten passar dig som är uppskattar ett varierat arbete i syfte att skapa en trivsam arbetsplats och serviceleverans i världsklass för vår kund på siten. 

 

Vad kommer du att göra?

Tyngdpunkten av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av åtaganden kopplat till serviceleveransen internt till kunden. I din tjänst kommer även arbetsuppgifter relaterade till underhåll och diverse reparationer av fastigheten att ingå. Nedan listas en del av de arbetsuppgifter som du kommer utföra.

  • Ombesörja tillsyn, skötsel, enklare felavhjälpande underhåll och service på inredning och utrustning så som kontorsmöbler, smörjning av gångjärn och lås, dörrstängare, automatiska dörröppnare, skjutdörrar och dörrmiljöer.
  • Reparation av vagnar, pirror och annan utrustning.
  • Mindre målningsarbeten samt iordningställande av möbler, enstaka mattvätt, enstaka möbeltvätt, enstaka fönstertvätt, rensning och tömning av förråd, öppna skåp/hurtsar mm.
  • Utföra mindre flyttar av arbetsplatser, data, telefoni, bildskärmar mm
  • Beställning och påfyllning av kontorsmaterial
  • Beställning och eventuell montering av förbrukningsmaterial och varor för drift och skötsel
  • Ta emot, hantera och förmedla felanmälningar inkl återrapportering
  • Beställa tjänster av underleverantörer vid behov
  • Kontakt med fastighetsägaren ang. hyresgästrelaterade tekniska och fastighetsrelaterade frågor inkl. driftentreprenören
  • Bevaka och följa upp ärenden gällande fastigheten
  • Mindre städarbeten

 

På arbetsplatsen arbetar vi som ett team vilket betyder att vi hjälper varandra vid behov. Det betyder att du även kan komma att behöva vara behjälplig med andra arbetsuppgifter rörande ALLIANCE+ serviceleverans till kunden.

 

Vem söker vi?

Vi söker en händig person med erfarenhet av reparationer och serviceunderhåll. Vi söker dig som har en dokumenterad erfarenhet av liknande uppgifter, gärna från kontor. Arbetets natur ställer krav på att du som söker har en god fysik och klarar av att lyfta och bära material och inredning.  

 

Som person är du stresstålig och flexibel i ditt arbetssätt. Du är idérik och vill vara med och utveckla kunden samt dig själv. Vidare drivs du av att göra ett bra jobb, att ta ansvar och vara självgående ingår naturligt ditt arbetssätt. Du har mycket god förmåga att överblicka dina arbetsuppgifter för att kunna prioritera, planlägga och genomföra dem optimalt och systematiskt under veckan.

 

Du besitter goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. God engelska i tal och skrift är meriterande. Du värdesätter goda relationer och är en god kommunikatör och kan obehindrat kommunicera med kunder, leverantörer, kollegor och andra kontaktytor och ser vinster med att skapa, behålla och utveckla kontakter.

 

Du har god datavana i Office-paketet och gärna vana från felanmälningssystem.

 

Vidare ser vi det som naturligt att du både delar, och vill arbeta efter våra värderingar enligt nedan:

 

Dedikerad - hög förmåga att kunna och vilja leverera en god service.

Nytänkande – Kreativ och proaktiv och kontinuerligt kommer med förslag på förbättringar.

Ansvarstagande – Kan och vill ta ansvar för helheten inte bara för det egna serviceområdet.

 

Övrigt

Gymnasium eller annan relevant utbildning

B-körkort är meriterande.

Arbetstider måndag-fredag, dagtid.

Veckoarbetstid 32 tim/vecka

Preliminärt tillträde: Enligt överenskommelse

 

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) samt svensk lagstiftning måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta i Sverige. Vid en anställning på ALLIANCE+ behöver du därför kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom medborgarskap (exempelvis pass) och vid behov uppvisa ditt arbetstillstånd.

 

Ansökan

För att söka tjänsten så vänligen maila till ditt CV och personliga brev till Lena Larsson, Kundchef lena.larsson@allianceplus.se. Vid frågor är du även varmt välkommen att kontakt Lena via vår växel 010-722 25 00.

 

Intervjuer kommer ske löpande varpå tillsättning kan ske innan ansökningstiden har passerats. Sista ansökningsdag är den 20 mars 2019.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Tilbaka