, Sverige 19.08.2019

Senior Key Account Manager

Vi söker nu en Senior Key Account Manager till ALLIANCE+ som är en av de ledande leverantörerna av facility-lösningar i Sverige, Danmark och Norge.

 

Syftet är att leverera “Facility-lösningar för och av människor som bryr sig”. ALLIANCE+ ingår i partnerskap med kunder som är måna om kvalitet och om att skapa bästa möjliga arbetsmiljö för sina medarbetare. Kunderna omfattas av alla branscher och här finns både några av de större företagen i Sverige såväl som mellanstora företag, hotell, detaljkedjor och offentlig sektor.

Som Senior Key Account Manager ansvarar du för nyförsäljning mot privat sektor samt omförhandlingar med befintliga strategiska kunder enligt direktiv.
Du utvecklar befintliga strategiska kunder enligt direktiv och har fokus på de kundsegment och geografiska marknader som ALLIANCE+ väljer att prioritera.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att systematiskt arbeta med att kartlägga och bearbeta nya kundämnen i enlighet med företagets direktiv.
Du ingår som ”sälj-lead” i pan-nordiska upphandlingar, du följer upp och ansvarar för fastställd säljprocess samt leder dina affärsprocesser internt och externt.
Vidare dokumenterar du affärsprocesserna i de system som ALLIANCE+ använder (tex CRM). 

Du håller dig fortlöpande informerad om marknadens, konkurrenternas och kundernas utveckling.
Du ska säkerställa en professionell och korrekt överlämning av nya kontrakt till driftsorganisationen, samt fortlöpande göra vinst- och avslagsanalyser. 

Efter varje avslutat budgetår (i samråd med Commercial Director) kommer du att analysera faktiskt utfall mot uppsatt säljbudget och inför varje nytt budgetår arbeta fram en plan som tar utgångspunkt i fastställda KPI:er och som skall stödja den säljbudget som du ansvarar för.

Du har minimum 2-3 års erfarenhet av komplex försäljning av tjänst/koncept samt erfarenhet av Key Account Management, alternativt motsvarande kundansvar, såsom senior projektledare med erfarenhet av FM, HQ och Retail.

Socialt kompetent, affärsmässig, driven, kommunikativ, lösningsfokuserad och kreativ är egenskaper som självklart stämmer in på dig.
Du förstår affären/säljmetodiken, har mycket god analytisk förmåga och har kundbemötande i världsklass.
Strategiskt tänk och ekonomiska argumentationer är således inga problem för dig.

Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet, van vid att arbeta i CRM-system, affärs- och tjänsteutvecklingssystem.

Du behärskar svenska väldigt väl i tal och skrift, god engelska i tal och skrift.
Kan tala med C-level-personer och har B-körkort. 

Vi ser att du har gymnasieutbildning, eventuellt högskoleutbildning och/eller utbildning inom professionell säljmetodik.

Mycket stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Skicka din ansökan till cv@appointed.se och märk din ansökan med KAM Stockholm.
Urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. 

Vid frågor går det bra att kontakta Daniella Ibis eller Patricia Widgren på fornamn@appointed.se

 

 

Tilbaka