Kontorsservice

Effektiv hantering av post och utskrifter

Uppdrag i kontorsservice kan outsourcas till oss där vi ansvarar för distributionen av din post

Scrolla ner

Det är långt ifrån all kommunikation som sker digitalt. Intern post ska alltid delas ut och externa försändelser ska sorteras och behandlas. Många företag har också behov av en intern scanningfunktion som kan hjälpa till med större utskriftsuppgifter och material som ska iordningsställas för kunder, möten eller konferenser. Uppgifter som dessa kan med fördel outsourcas till oss, där vi ansvarar för distributionen och hela postleveransen. På en del företag står vi också för fruktbeställningen, vilken även den ska levereras ut till kontoret. Läs mer om fruktbeställningen under APPETIZE+.

Kontakta oss för att höra mer om vilka lösningar du kan få. Oavsett vilken lösning behöver du endast en kontaktperson som ansvarar för den samlade leveransen och ett system för facility management som ger överblick över omkostnaderna.

Låt oss hålla ditt kontor i topptrim med ett brett utbud av tjänster som ökar arbetsglädjen hos er. Från reception och konferensservice till posthantering och kontorsmaterial. Vi kan också sköta era kaffemaskiner och gröna växter. Med andra ord allt som sätter pricken över i när du vill ha nöjda medarbetare och besökare.

FM-systemet säkerställer ett gott resultat

Med ALLIANCE+ får du överblick av serviceleveransen.

Nyckeln till ett gott samarbete är ett modernt FM-system som erbjuder både kvalitetsstyrning och fungerar som ledningsverktyg. Det ger fördelar i hela din organisation:

  • Management – överblick över avtal, resultat och besparingar
  • Arbetsordrar
  • KPI'er – håller vi vad vi lovar?
  • Uppföljning av alla delar i driften

FM-systemet är en IT-plattform som nås via en webbläsare eller en app av alla inblandade – enligt tilldelade rättigheter – och det skapar en total öppenhet i det löpande samarbetet.

Vad gör FM-systemet?

Det innehåller alla verktyg, statistikmoduler, KPI:er, rapportering, processer och data som det aktuella FM-avtalet behöver. Systemet kan också anpassas till individuella behov och önskemål. Därför börjar ett bra FM-samarbete alltid med en kartläggning av uppgifter, resurser och förväntningar.

Med andra ord är FM-systemet själva navet för samarbetet, där våra medarbetare och ledare lägger in rapportering och dokumentation, så att du och dina kollegor alltid har överblick över vårt samarbete.

Facility Management

Exempel på verktyg i FM-systemet

  • Hantera projekt och tjänsteavtal
  • Fördelning av kostnader och stöd inför budget
  • Rapporter i budgetarbetet
  • Benchmarks för varje tjänst
  • Aktivitetshantering
  • Rapportering av avvikelser
  • Statistik kopplad till utvalda KPI:er
  • Scheman för service- och underhållsarbetet
  • Fotodokumentation och statusrapportering
  • Efterlevnad av svarstider och deadlines